Useat yritykset rimpuilevat tilanteessa, jossa verkkosivuja tulisi kehittää ja kumppaniksi olisi mukava löytää juuri se meille sopiva toimisto. Mielellään sellainen, joka auttaa projektin kaikissa vaiheissa ja kehittää digitaalista näkyvyyttä myös sen jälkeen kun uusi sivusto on saatu julkaistua.

Sisällä bisneksessäsi

Kumppania valittaessa kannattaa ottaa huomioon muutama tärkeä seikka. Ensin on toki varmistuttava ehdokkaan ammattitaidosta. Kerro, että haluatte juuri teille räätälöidyn verkkosivuston ja pyydä toimittajalta ehdotus tällaisen projektin läpivientikäytänteistä. Kuinka projekti etenee, missä vaiheessa teitä osallistetaan ja miten? Kysy referensseistä mikä oli kantavana ideana juuri tässä projektissa?

Lisäksi varmista, saatteko heiltä tukea kaikkiin projektissa esiin nouseviin tarpeisiin. Niitä usein on esimerkiksi:

  • konseptisuunnittelu
  • sisällöntuotanto – tekstisuunnittelu ja valo-/videokuvaus
  • analytiikka ja hakukoneoptimointi
  • ylläpito- ja palvelinasiat
  • digimarkkinoinnin palvelut

Mikä tärkeintä, laita merkille käykö tutustuessanne ilmi, kiinnostaako tekijää sivuston toteuttamisen lisäksi teidän toimialanne ja juuri se teidän bisnes? Millaisia ideoita heillä teidän yrityksen näkyvyyden ja tuottavuuden kehittämiseksi verkossa?

Kun kumppani on aidon kiinnostunut bisneksestänne, saatte parempia ideoita ja ehdotuksia projektin aikana. Muutoin hommassa voi käydä niin, että tehdään vain mitä asiakas pyytää ja se terävin kärki jää saavuttamatta.

Hyvä kumppani sparraa ja konsultoi, tarvittaessa haastaakin asiakasta, jotta kokonaisuudesta saadaan mahdollisimman tehokas juuri niihin tavoitteisiin nähden, mitä uudelle sivustolle on asetettu.

Katso esimerkki verkkosivuprojektin työnkulusta

Kysy apua projektisi
käynnistämiseen

Sparrataanko?