Muut blogikirjoitukset

Noniin. Kohta se tulee, tätä ollaankin odotettu! Google ilmoitti helmikuussa, että se alkaa vihdoin suosia hakutuloksissaan verkkosivuja, jotka ovat mobiiliystävällisiä. Tämä tapahtuu Googlen mukaan sen algoritmipäivityksessä 21.4.2015. Kyseessä on erittäin merkittävä päivitys, joka kannattaa ottaa tosissaan. Lue englanninkielinen Googlen artikkeli aiheesta.

 

 

Testaa kotisivustosi

Muistutus kaikille niille, joiden kotisivut eivät vielä ole responsiiviset. Käytännössä Googlen uusin päivitys voi siis tarkoittaa sitä, että jos yrityksesi kotisivut eivät ole responsiiviset, putoavat ne Googlen hakutuloksissa mobiiliystävällisempien sivujen taakse. Mobiilikäytettävyyden parannukset kannattaa siis tehdä ripeästi.

Voit kokeilla oman yrityksesi mobiilikäytettävyyden helposti Googlen mobiilitesterillä.

 

Nyt sitä ei enää kannata lykätä

Olen huomannut, että yritykset eivät ole ottaneet mobiilikäytettävyyttä tosissaan tai ovat vähätelleet sen tarvetta. Google vie tietoturva- ja käytettävyysasioita vauhdilla eteenpäin ja yritysten on syytä pysyä kehityksen mukana.

 

Mobiilikäytettävyyden perusteet:

  • Nopeasti latautuva sivusto
  • ei vanhaa tekniikkaa esim. Flash
  • helppo navigointi mobiililaitteilla
  • skaalautuminen eri kokoisille näytöille
  • riittävän isot fontit ja helppokäyttöiset linkit
  • sivustoa ei tarvitse zoomailla tai scrollailla.

Kännykälle optimoitu nettisivu

 

Muut blogikirjoitukset
Haluan kuulla lisää

Haluan kuulla lisää

Jätä meille yhteydenottopyyntö

Sending
Soita meille

Tietosuoja-asetusten hallintakeskus

Kävijäseuranta

Verkkopalvelun käytön mittaaminen on tärkeä osa verkkosivuston kehittämistä ja ylläpitoa. Mittausevästeiden avulla keräämme tietoa siitä, kuinka paljon palveluitamme käytetään, millaista käyttö on ja mihin asioiden palvelun kehityksessä meidän tulisi erityisesti kiinnittää huomiota. Samalla saamme tietoa sivustomme suorituskyvystä.

Käytämme Google Analytics -ohjelmistoa verkkopalvelumme seurantaan ja samalla myös käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Googlen keräämä data on luonteeltaan anonyymia dataa.

_ga, _gid, _gat, _hjIncludedInSample

Kohdennettu sisältö

Evästeitä käytetään kohdentamaan sinulle kiinnostavampaa sisältöä muilla sivustoilla kuten esim. osuvammat hakutulokset Googlessa tai mielenkiintoisemmat mainokset. (Näiden evästeiden kieltäminen ei vähennä mainosten määrää.)

IDE, fr