Drupal kotisivut

Mielestämme Drupal on ensisijaisesti työkalu yrityksille. Se on omiaan jatkuvasti kehittämistä ja laajentamista vaativissa sivustoissa. Se sopii erinomaisesti mm. verkkokauppojen rakentamiseen, tilausjärjestelmätyökaluksi ja intranet- ja extranet -ratkaisuihin. Lisäksi erilaisiin integraatioihin Drupal-järjestelmä tarjoaa markkinoiden monipuolisimmat rajapinnat.

Lue lisää

WordPress kotisivut

Asiakkaamme usein kyselevät kotisivujen alustoista ja etenkin WordPressin ympärillä pyörii paljon erilaisia huhuja. Onko WordPress sitten hyvä vai huono valinta yrityksen käyttöön? Tässä kirjoituksessa kerromme muutamia hyviä hyötyjä WordPress-kotisivuista asiakkaidemme näkökulmasta.

Lue lisää

Optimoi AdWords-kampanjasi viiden vinkin avulla

Huolimattomasti optimoitu AdWords-kampanja tuottaa huonoja klikkauksia ja rasittaa mainostajan lompakkoa aivan turhaan. Tässä blogissa kerromme viisi yksinkertaista vinkkiä, joiden avulla voit alentaa kampanjasi kustannuksia ja haalia laadukkaampia kävijöitä kotisivuillesi. Ohjeet on esitetty kuvakaappausten kera, jotta kampanjan muokkaaminen onnistuisi mahdollisimman helposti näiden vinkkien avulla.

Lue lisää

Hakukoneoptimointi ja hakukonemarkkinointi

Hakukoneoptimointi ja hakukonemarkkinointi kuulostavat kovin samoilta, mutta tarkoittavat eri asiaa. Termit menevät monilla helposti sekaisin ja huomaammekin usein avaavamme näitä käsitteitä myyntipalavereissa. Kerromme nyt mahdollisimman simppelisti, mitä nämä tarkoittavat, että termistö tulee tutummaksi ja tiedät mitä palvelua sinulle saatetaan tarjota.

Samalla kerromme voiko Googlea huijata!

Lue lisää

Webhosting ja kotisivujen ylläpito

Webhostingista saatetaan tuttavallisemmin käyttää myös ylläpito –sanaa. On kuitenkin hyvä huomioida palvelua ostaessa, että onko kyse pelkän palvelimen ylläpidosta, vai tarkoitetaanko ylläpidolla myös julkaisujärjestelmän ja verkkosivuston ylläpitoa. Nämä ovat eri asioita.

Lue lisää

Tunnista laadukkaat kotisivut

Kotisivujen ja erilaisten verkkopalveluiden kehitys kulkee hurjalla vauhdilla eteenpäin. Tämän kirjoituksen tavoitteena on esitellä ytimekkäästi mistä voit tunnistaa modernin ja laadukkaan kotisivun. Tunnusmerkkejä on yhteensä kahdeksan, jotka ovat mielestämme ne kaikista tärkeimmät.

Lue lisää

Moni kakku päältä kaunis

Kotisivuja uusiessa on äärimmäisen tärkeää lähteä liikkeelle viestistä ja sen kiteyttämisestä. Etsi yrityksesi vahvuudet ja kerro ne ihan suoraan, turhia kiertelemättä.

Lue lisää

Seuraatko mitä kotisivuillasi tapahtuu?

Älykkään mainonnan tavoitteena on aina pyrkiä ohjaamaan sivuille vain ne potentiaalisimmat kävijät. Kukaan meistä ei halua maksaa turhista klikeistä. Tässä meitä auttaa kävijäseuranta ja sen tulosten analysointi.

Lue lisää

Mitä on remarketing?

Uudelleenmarkkinoinnissa kohdistetaan mainontaa kotisivuillasi käyneille henkilöille Googlen display-verkoston sivustoilla. Sen avulla voidaan saada kävijä palaamaan kotisivuillesi saman tuotteen tai palvelun pariin, jota hän on jo aiemmin tutkinut. Näin yhteydenoton tai ostotapahtuman toteutuminen on jälleen mahdollista.

Lue lisää

Mikä on kampanjasivu?

Yksinkertaisuudessaan kampanjasivun tulisi esitellä myytävä palvelu tai tuote selkeästi ja ymmärrettävästi ja sen tulee ohjata sivulla vierailevia tehokkaasti kohti asetettua tavoitetta. Tässä kirjoituksessa kerromme muutamia asioita joita tulisi ottaa huomioon toimivan kampanjasivun rakentamisessa.

Lue lisää

Lisää yhteydenottoja mobiilinapeilla

Nykypäivän kotisivujen suunnittelussa on otettava huomioon entistä enemmän mobiilikäyttäjät. Mobiililaitteilla etsitään usein yrityksen yhteystietoja kuten puhelinnumeroa tai sijaintia. Fiksusti rakennetulta sivustolta nämä ovat nopeasti löydettävissä jokaiselta sivulta, myös mobiilista.

Lue lisää

Kuinka keräät laadukkaita liidejä

Tämän päivän netin käyttäjiä voi olla vaikea saada luovuttamaan yhteystietojaan kotisivuilla. Lupaukset mahtavista tarjouksista tai muut kikkakolmoset eivät enää riitä, vaan käyttäjät haluavat oikeasti kokea saavansa jotakin konkreettista vastinetta yhteystietojensa luovuttamisesta.

Lue lisää

Google suosii jatkossa mobiilisivuja

Noniin. Kohta se tulee, tätä ollaankin odotettu! Google on ilmoittanut, että se alkaa vihdoin suosia hakutuloksissaan verkkosivuja, jotka ovat mobiiliystävällisiä. Tämä tapahtuu Googlen mukaan sen algoritmipäivityksessä 21.4.2015. Kyseessä on erittäin merkittävä päivitys, joka kannattaa ottaa tosissaan.

Lue lisää

Kotisivut WordPressillä

WordPress on avoimeen lähdekoodiin perustuva sisällönhallintajärjestelmä. Alkujaan se kehitettiin blogityökaluksi, mutta nykyisellään se on vallannut sijaa kotisivujen julkaisujärjestelmänä sen helppokäyttöisyytensä vuoksi. Haluamme kuitenkin heti korjata melko yleistä käsitystä, että WordPressillä olisi helppo kenen tahansa rakentaa kotisivut yritykselle. Jonkinlaista käsitystä verkkosivujen ”sielunelämään” tulee olla ja sitä ei missään nimessä voi verrata mihinkään ” muutamalla klikkauksella heti valmis”- saittiin.

Lue lisää

Yrityksillä ei vieläkään mobiilisivuja

TNS Gallupin mukaan vain noin viidenneksellä yrityksistä on kännykälle sopiva nettisivusto. Usein yritysten kotisivujen selaaminen kännykällä tai tablet-laitteella on hankalaa. Se on ärsyttävää ja sivulta poistutaan nopeasti.

Noin 75% älypuhelinten käyttäjistä etsii päivittäin yritysten tietoja matkapuhelimella ja käytön uskotaan vain kasvavan tulevaisuudessa.

Lue lisää

Asiakkaasi siirtyvät mobiiliin – oletko valmis?

Lomakautena saavat pöytäkoneet ja läppärit jäädä pölyyntymään, mutta tietoa haetaan kuitenkin aktiivisesti. Olethan ajatellut, että etenkin kesällä asiakkaasi käyttävät verkkosivuja mobiililaitteilla huomattavasti enemmän?

Googlen mukaan mobiilihakujen osuus kasvaa muutenkin jatkuvasti, kun taas tietokoneella tehtyjen hakujen määrä vähenee. Suomalaiset naputtelevat päivittäin 1,5 miljoonaa Google -hakua mobiililaitteella.

Lue lisää

Digitoimisto Helsinki

Hakukoneoptimointi ei ole pelkkää salapoliisityötä, mutta kaikkea hakukoneyhtiötkään eivät paljasta. Tieto pitää siis itse kaivaa, mikäli haluaa kärkipaikoille. Olemmekin hyvin aktiivisia digimarkkinoinnin saralla ja testaamme jatkuvasti uusimpia trendejä ja seuraamme alan keskustelua. Näin voimme tarjota myös asiakkaillemme hyviä sijoituksia hakukoneissa.

Digitoimisto Mekanismi sijaitsee Helsingissä Läntisellä Brahenkadulla.

Lue lisää

Mitä nettisivut maksavat?

Usein nettisivujen hankinta nähdään vain kuluna ja moni yritys haluaakin säästää tässä kohdassa. Tosiasiassa hyvin suunnitellut nettisivut tulisi kuitenkin nähdä investointina, joka lisää kassavirtaa tai parantaa palvelua. Verkkosivuja tarjotaan hyvin eri hintaluokissa siksi hyvän tarjouspyynnön tekeminen on ensiarvoisen tärkeää.

Kun joku myy verkkosivuston vaikkapa tuhannella eurolla, voi jokainen miettiä montako tuntia sen eteen tehdään töitä ja arvioida millaisen sivuston sillä ajalla yritykselleen saa.

Lue lisää

Ei ole pakko hypätä sokkona

Kuten moni muu yritys, myös me olemme käynnistelleet jo viime vuoden lopulla myyntiämme ajatellen tätä uutta ja uljasta myyntivuotta. Näppäimistöt sauhuavat, ilmassa on tekemisen meininkiä ja puhelimet pirisevät rohkaisevasti. Pallotellaan avoimien projektien ja uusien suunnitelmien välillä. Fiilis on kertakaikkisen hyvä.

Lue lisää
Soita meille