Lomakautena saavat pöytäkoneet ja läppärit jäädä pölyyntymään, mutta tietoa haetaan kuitenkin aktiivisesti. Olethan ajatellut, että etenkin kesällä asiakkaasi käyttävät verkkosivuja mobiililaitteilla huomattavasti enemmän?

Googlen mukaan mobiilihakujen osuus kasvaa muutenkin jatkuvasti, kun taas tietokoneella tehtyjen hakujen määrä vähenee. Suomalaiset naputtelevat päivittäin 1,5 miljoonaa Google -hakua mobiililaitteella.

Oletko sinä mukana kun asiakkaasi siirtyvät mobiiliin vai menevätkö myyntitilaisuudet ohi? Hyvin suunniteltu verkkosivusto tarjoaa mobiilikäyttäjille helpon navigoinnin, esittää tuotteet sekä palvelut selkeästi ja tarjoaa mutkattoman tavan ostaa, ottaa yhteyttä tai jättää vaikkapa soittopyynnön.

Kaupanteko paljon todennäköisempää

Jos kävijä ei löydä nopeasti etsimäänsä ja sivusto on hankala käyttää, siirtyy hän nopeasti muualle. Toimivat responsiiviset nettisivut, jossa sisältökin on mielenkiintoinen, on selkeä voittaja myös kaupanteossa. On myös hyvä huomioida, että yrityksen verkkopalveluun petyttyään, ei moni palaa sinne enää uudestaan älypuhelimellaan.

Lyhyestä virsi kaunis. Ole rohkea, tee testi ja totea asia itse.